0
mayat hidup semula
Banjarmasin, Indonesia – Kubur seorang lelaki digali semula oleh pihak keluarga kerana diyakini mayat dalam kubur tersebut masih hidup. Lelaki yang telah dikubur lapan jam itu dipercayai bernama Yadi, warga Kelurahan Kelayan Selatan, Banjarmasin Selatan, Kalimantan Selatan.
Setelah dikeluarkan dari kuburnya, jasad Yadi yang terbungkus kain kafan dibawa ke hospital Banjar baru. Pasukan keselamatan setempat menyatakan lelaki bernama Yadi berselimut kain kafan itu sudah meninggal. Oleh kerana tidak yakin, pihak keluarga telah membawa mangsa pulang ke rumah.

Penduduk setempat datang untuk melihat Yadi. Satu keanehan terjadi pada mangsa, walaupun tidak bergerak dan bernafas, tubuhnya masih hangat bahkan mengeluarkan peluh. Beberapa pengamal agama dipercayai ‘ustaz’ yang datang menyatakan ada tanda-tanda mangsa, Yadi masih lagi bernyawa.
Walaupun Yadi dikatakan telah meninggal dunia akibat lemas di sebuah sungai. Keluarganya menemui Yadi dalam keadaan ‘tidak bernyawa’ kerana sudah 10 minit lemas. Ketika dibawa ke Hospital Ulin, pihak doktor mengatakan Yadi sudah meninggal.
Selanjutnya keluarga telah menyemadikan Yadi.
Pada malam harinya, isteri Yadi berasa ‘tidak sedap’ dan meminta agar kubur suaminya Yadi digali semula kerana dirinya percaya suaminya itu belum meninggal. Pihak keluarga yang mendengar keluhan isteri Yadi lalu sepakat menggali semula kubur Yadi. Kini, rumah Yadi terus didatangi warga yang mendengar cerita ini.
Lihat video ketika kubur Yadi digali semula dibawah.
2dayblogger.com


MENARIK UNTUK DILIHAT



Video budak sekolah ramai-ramai di hutan
Gambar Neelofa kantoi ketika basah
Izara Aishah buat tarian yang melampau

Post a Comment Blogger

 
Top